Born in Berlin, East Germany in 1955. Since 1983, he has worked as a freelance writer and director in the fields of theatre, audio drama and documentary. Since 2018, he is the director of the Film and Media Arts section at the Academy of Arts Berlin-Brandenburg, Germany.