Heike Baranowsky, born in Augsburg, West Germany in 1966, lives in Berlin. She initially studied sculpture at the Akademie der Bildenden Künste München, then at the HfBK Hamburg and the UdK in Berlin, before completing an MA in Photography at the RCA in London. From 2001 to 2003 she lived in California, where she was visiting artist at the Art Center College of Design in Pasadena. From 2005 to 2008 she taught photography at the Kunsthøgskole i Bergen. Since 2008 she has been Professor for Fine Arts at the Akademie der Bildenden Künste Nürnberg.