Born in Linz, Austria in 1982, he works as a freelance video artist and media designer in Berlin, developing algorithm-based images for installations, experimental films and live visualisations. His deliberately reductionist visual imagery moves between a playful discourse with concrete forms and noise aesthetics. His short film keep that dream burning screened in the 2017 Berlinale Shorts.