Foziye is in her fifties and her husband has disappeared. Oil leaks from her body. Should she hide her special gift? Or cash in on it?
From this oil metaphor, a surreal narrative experiment develops, the portrait of a country in which everything – people, animals, homes – is off-kilter. At one breakfast, the chairs and tables in Foziye’s apartment begin to shake. Part of the roof caves in during the tremor, whose cause remains unclear. The inhabitants of the building go back to their daily routines, but the aftershocks persist. Everybody wants to leave the country, including the Afghan man who helps out in the household but is only passing through. Foziye goes to the German embassy while her daughter obtains illegal passports for herself and her son. A feeling of paranoia emanates from the images. With the Afghan’s help, Foziye and her relatives are able to hide in the countryside. Fear and uncertainty combine with mysterious events and phenomena, leading to a feeling of distrust within a community forced to share a common fate. Chaos will run its course.