Born in Kolkata, India in 1986, after taking a degree in English literature at the University of Calcutta, he studied film direction at the Film and Television Institute of India in Pune. His short film Sakhisona won a Tiger Award at the International Film Festival Rotterdam and screened at festivals worldwide. Further works, including Wind Castle and Makara, have also screened at festivals. His debut feature film, Dengue, which he developed with support from the Hubert Bals Fund, is currently in pre-production. His work focuses on gender politics and the relationship between nature and humans.