Deep in the Colombian rainforest with its eerily creaking trees, lies the magical world portrayed by director Carlos Felipe Montoya, who in 2015 presented Camino del agua at Generation. In his new film, the desire for possessions casts a mysterious shadow on the simple life of Diego, a boy who lives in an unfurnished hut with his father. One day he comes across a wooden chair in the forest, and the proportions of life begin to sway.
Born in Medellín, Colombia in 1981, he studied philosophy at the Universidad de Antioquia, followed by creative writing at the Universidad Nacional de Colombia. He made his directing debut in 2003 with the documentary La Casa de mi hermana. In his documentaries, he works with indigenous and farming communities throughout Colombia. Camino del agua, his first short fiction film, premiered at Generation in 2015 and went on to screen and win prizes at several other festivals. In 2016, it won the Premio Macondo of the Academia Colombiana de Artes y Ciencias Cinematográficas for Best Short Film.