The retrospective view referenced by the title is anything but a conventional cinematic flashback. The events are highly fragmented, with the puzzle pieces of the plot only coming together gradually. This fractured quality piercingly conveys the nature of a traumatic experience and a way of experiencing the world where the ego is not master in its own house. The recitative singing on the soundtrack then comments on the plot. The interweaving of montage, sound design and the superb performance by the lead actress Circe Lethem makes Retrospekt into an immersive cinematic experience.