Englishwoman Marie teaches English literature in Paris. While vacationing at the seaside, her husband disappears without a trace. The assumption is that he has drowned while swimming. But Marie refuses to accept that Jean is dead. After 25 years of marriage, she continues to act as if he is present, despite starting a relationship with publisher Vincent at the urging of her best friend. Her daily routine is not derailed until medications are found that point to Jean having suffered from depression. When a decomposed body is found at the coast, she returns once again to the seaside … Charlotte Rampling displays fascinating vitality playing a woman intent on denying the death in her life. She gives an impressive portrayal of Marie’s inner transition, as the character has less and less strength to deny the truth, while gaining the capacity to mourn. In Sous le sable, Charlotte Rampling fully owns the type of role she would go on to play for many years – of an independent, self-confident, sexually attractive, active woman. If Il portiere di notte (The Night Porter) was the defining role of Rampling’s early career, then Sous le sable can be considered the cusp to its second act.