Women counselling women. Five thousand renters live in the satellite settlement of Scharnhorst near Dortmund. More than thousand of them are women living alone or with their children. A large percentage of them are on welfare. They need help in asserting their rights vis-à-vis the social welfare authorities. This documentary uses the point of view of a 26-year-old single mother of two to document the commitment of the women’s initiative. “In the group, I realised that I am not the isolated case I always thought I was.”