Eva C. Heldmann, born in 1951 in Dillenburg, Germany, lives and works in Berlin. In the 1980s she ran the art house cinema Mondpalast close to Limburg an der Lahr, Germany and programed in the cinema Mal seh’n in Frankfurt am Main. During this time she started producing films and videos. She organized the Frankfurter Filmschau until 2000. Her work has been awarded and shown in international festivals.