The ephemeral nature of being 17 in this world may be daunting, yet it carries solace too. Solace is also what Claire Simon provides with her tremendously astute and sensitive approach: It is a comfort to know one is not alone after all.
Born in London. She first worked as an editor, and then shot several short films and documentaries before making her first feature film, Sinon, oui, in 1997. In addition to working as a director and screenwriter, Claire Simon is a cinematographer and actress.