Born in Stade, Germany in 1979, he currently lives and works in Hamburg. Having previously worked as an art director in advertising, he has been a freelance filmmaker and illustrator since 2006. Neko no Hi (Cat Days) is his first short film for children. For the translation and voice recording of the film he collaborated closely with Japanese artist Takashi Horiguchi.