Director Timur Bekmambetov’s film about Anna Erelle’s factual account of her experiences as an undercover journalist demonstrates the speed and boundlessness of the digital world which he appropriately opts to show exclusively on a computer monitor - in social media windows, search engines and editing programmes. The result is a fascinating, highly topical and intense thriller.
Born in Guryev in the USSR (now Kazakhstan) in 1961. At 19 he moved to Tashkent in present-day Uzbekistan and graduated from the Ostrovsky State Institute of Arts and Culture in theatre and cinema set design in 1987. In 1994 he directed his debut film Peshavarskij Vals about the Soviet-Afghan war. In 2004 Nochnoj Dozor (Night Watch), his first in a fantasy film series, broke Russian box office records. In 2008 he directed his first Hollywood film Wanted with Angelina Jolie, followed by Abraham Lincoln: Vampire Hunter in 2012 and Ben-Hur in 2016. He also works as a producer.