Born in Córdoba, Argentina in 1971, he studied at the Universidad Nacional, the Escuela Nacional de Experimentación y Realización Cinematográfica (ENERC) and the Escuela Municipal de Artes Dramáticas. His debut feature film Extraño won the Tiger Award for Best Picture at the International Film Festival Rotterdam. His experimental, documentary and feature films have screened at Cannes, Locarno and Buenos Aires and have won several awards. In 2013 his film La Paz screened in the Forum, in 2018 he presented Malambo, el hombre bueno in Panorama. Alongside his work as a film director, he is also a screenwriter and playwright.