An idyll in rural Hesse in the final summer of the Weimar Republic. Ella Bergmann-Michel, who arranged collages of fish pictures for natural history books, films her husband angling in a crystal-clear river. The harsh reality of eating and being eaten intrudes upon her “lyrical landscape imagery” – in the shape of a stalking cat. During the Nazi era, the Michels survived by fishing and farming.