Rosie Bonnie Ammaaq bares her soul before the camera to share the sorrow she felt when forced to leave her true Inuit life on Baffin Island. It was not always easy, survival against all odds in the barren Arctic, but it was a life of freedom and independence. Her new surroundings in the town of Igloolik have crushed her spirit. She witnesses the demise of her real home, where ore-mining companies have set up a large-scale sacrifice of a millenary culture in exchange for short-sighted financial gains.