Children tend to blame themselves for their parents' unhappiness. In a moving personal essay, Elle-Máijá Tailfeathers examines her complex relationship to her Sámi father, starting with the story of how he met her Blackfoot mother and how this blissful transatlantic romance was affected by his silent suffering. His estrangement had roots she could not grasp, painful wounds shared by many Sámi of his generation. The visual style mixes colorful animation with realism, capturing the essence of each stage in the story.