On the frozen waters off the Alaskan coast, Apuna is out hunting with his dog sled. He spots two friends on the barren horizon, heatedly fighting until one of them is fatally stabbed. As the only witness, Apuna faces a moral dilemma when the survivor begs for mercy and complicity to avoid punishment. The frank conversation between these men reflects the mindset and values of a close-knit Iñupiat community, where the struggle for survival in the Arctic yields deep social bonds.