Oraib Toukan, born in 1977 in the USA, is an artist currently working from Oxford, England where she is completing her PhD. Until 2015 she was head of the Arts Division at Bard College at Al Quds University in Palestine. She is visiting faculty at the International Academy of Fine Arts in Ramallah and assistant professor at the University of Oxford’s Ruskin School of Fine Arts. She has participated internationally in numerous group and solo exhibitions.