Sharon Lockhart, born in 1964 in Norwood, USA, lives and works in Los Angeles. Over the past twenty-five years she has created an extensive body of work in film and photography. Many of her projects involve years of in-depth research and collaboration with particular communities. Lockhart’s work has been the subject of numerous solo and group exhibitions at museums worldwide.