Studies on the Ecology of Drama uses the methods of presentation as a path to the company of other living beings. It expands upon the issues of ecological moving image narrative, focussing on presentation, imaging, and imagination in the context of the moving image.
Eija-Liisa Ahtila, born in 1959 in Hämeenlinna, Finland, is an artist and filmmaker who works with moving image making spatial multiple screen installations and short films. Her works have been exhibited in museums, biennales, and film festivals around the world. In 2011 she was appointed to the main jury of the Venice Film Festival and in 2013 she was the Chairwoman of the Jury in FIDMarseille. She is currently doing her PhD at the Academy of Fine Arts in Helsinki.