Jeong Kwan is a practicing buddhist nun who has lived at the Baekyasa Temple south of Seoul since the age of 17. Kwan has been called a ‘philosopher chef’ by The New York Times while she simply describes herself as a cook who prepares temple food to help clarify and energize the mind for mediation. In many ways her food is the original ‘farm to table’ style of cooking, using time tested methods of fermentation, foraging and dehydrating in her daily food preparations for the monks, nuns and visitors to the temple. This episode of Chef’s Table captures Kwan’s belief that the path to enlightenment is paved through connecting and communing with people via food.