Born in Berlin, Germany in 1984, after various film internships she travelled throughout Europe, wrote short stories and performed as a magician and fire-eater in a small travelling circus in Italy. In 2008 she completed a writing masterclass at the Filmschule Hamburg and then worked as a freelance writer in Berlin. Since 2012 she has been studying film directing at the Filmakademie Baden-Wuerttemberg. Die Tochter (Dark Blue Girl) is her first feature-length film.