Eliane Esther Bots, born in 1986 in Amsterdam, Netherlands, holds a BA from the HKU University of the Arts Utrecht and an MA from the Netherlands Film Academy in Amsterdam. Her films have been screened at festivals internationally. She is part of the selection committee of the Go Short film festival and currently teaches moving image at the HKU University of the Arts Utrecht and is currently based in The Hague.