When six-year-old Frederico finds out at school that people die when their hearts stop beating, he is unable to sleep that night. The next day, his mother asks the teacher once again: Must children always be told the truth? Always? In great, colourful tableaux, Diogo Costa Amarante illustrates the emotional world of Frederico and his mother. The framing of the pictures recalls the attention to detail present in paintings of the Italian Renaissance. Amarante’s eclectic narrative refers to his own subjective attitude towards narrative itself: “Words don't come easy, to me, how can I find a way, to make you see, I love you”.