Karø Goldt, born in 1967 in Günzburg, Germany, lives and works in Berlin and Vienna. She graduated with a diploma from the School for Artistic Photography Vienna in 1998. Her work has been awarded and shown in exhibitions for photography, photographic film, and objects, as well as at international film festivals.