Bernd Lützeler, born in 1967 in Dusseldorf, Germany, lives and works as an artist and filmmaker between Berlin and Mumbai. In his works he explores techniques of moving image production and presentation in relation with their form and perception. Loops, found footage, and jugaad (DIY) technologies are an integral part of his films and expanded cinema works. His travels to Mumbai have had a strong impact on his work, which often looks into the aesthetics of popular Indian cinema and television within the urban context. His films have been shown at venues and festivals worldwide. He is an active member of the artist-run analogue filmlab LaborBerlin.