Peter Miller, born in 1978 in Burlington, USA, is an artist working with film and photography based in Cologne and Dusseldorf, Germany. He received his MFA from the School of the Art Institute of Chicago and apprenticed to be a silversmith. His film and photographic works are preoccupied with magic and generally investigate the phenomena of the cinema and its constituent, irreducible elements: lens, light, flicker, audience, projection, etc. The work of Peter Miller is widely shown in solo and group exhibitions and festivals, and is in numerous private collections and public collections.