Born in Montreal, Canada in 1961, he studied film and visual arts and has travelled extensively for the last 25 years, from Quebec to Mali to Greece. His films combine Direct Cinema with experimental forms to explore reality through a poetic lens. They have screened and won prizes at film festivals around the world.