Down at the lake, Pierre builds his own little refuge, nailing old leftover pieces of wood together and taping up colourful pieces of cloth. Occasionally, his older brother stops by for a visit. The more his hut grows, the more often a helicopter can be heard circling up in the sky above. Search parties with dogs spread out across the area. Undeterred, Pierre toils away at his sanctuary, while his brother anxiously peers outside.
He first trained in digital colour-grading and as a camera and lighting assistant before embarking on studies at the Parisian film school La Fémis in 2012. Terrain de jeux (Playground) is his graduation piece and his short film debut.