Born in Princeton, USA in 1988, she is a writer, director and cinematographer who currently divides her time between New York, where she is taking a masters degree at the Tisch School of the Arts, and Tanzania, where she works at the Orkeeswa School. She has a degree in history, literature, history of art and architecture from Harvard University and has received several awards and scholarships to support her filmmaking including the New York Women in Film and Television Scholarship and the Wasserman Award for Directing.