It is 2029 and the nuclear holocaust is in the past. On Earth, people are fighting the all-powerful machines. The machines send a T-1000 “Terminator” android back to the 20th century to kill rebel leader John Connor while he is still a child. The resistance movement counters by sending an older model, the T-800, back to protect the 10-year-old boy. With John and his mother, the android attempts to halt the technological advances that will lead to the supremacy of the machines by destroying the research of the original software developer. As they flee from the T-1000 and the police, the trio encounters a formidable number of destructive and violent obstacles ... “T2” and its morphing effect broke new ground not just in terms of visual effects. Its ironic take on the humanisation of an android, its demonstrative use of advanced digital effects and a hip heavy-metal soundtrack brought what was the most expensive Hollywood blockbuster ever at the time not only huge box office returns, but also gave it enormous pop culture “cred”. – World premiere of the digitally restored 2K DCP version in 3D.