It is 1968 in Mexico. Students in the capital are rebelling; the unrest has also reached the Autonomous University of Puebla. Five young university employees set out on a hiking expedition and are forced to spend the night in nearby San Miguel Canoa after getting caught in a storm. The town is ruled over by a fanatical priest who has long been preaching against “communist agitators”. When the young men take shelter from the storm with one of the padre’s critics, his diatribes incite the townspeople to attack them ... The film is a chronicle of impending death. In pseudo-documentary style, it starts with fictitious interviews that, in fact, prepare us for the depiction of real events. The local priest and the religious hysteria he fomented, which ends here in an orgy of violence, really existed. With its blow-by-blow reconstruction and highly dramatic intensity, this thriller by Felipe Cazals is as realistic as it is disturbing; a masterpiece of Mexican cinema. At the 1976 Berlinale, Canoa was awarded the Silver Bear (Special Jury Prize). – World premiere of the digitally restored 2K DCP version.