Secluded in the arid mountains of the Atacama Plateau, sisters Justa, Lucía, and Luciana are committed to their work as goat herders, but are also plagued by the isolation they suffer being the last of their kind. They repress their feelings and femininity in order to survive. The news that Pinochet has given an official order to prohibit herding in their region becomes the turning point in their quiet struggle to preserve their way of living. The imminent threat of the authorities coming to alter their whole existence is unbearable for the sisters, and all options seem bleak. Immense landscapes and the emotional detachment of the dialogue augment the matter-of-fact style of this debut feature, which is inspired by true events.