It is a long way to the spring. Nicole’s mother has given her a bottle and sent her to fetch fresh water. She is only allowed to get water from the spring because only then can she be sure that it is clean. Nicole sets out on the long walk through fields of agave, across the moor, past a pond, over stony paths, up the hill and then down again, and fills the bottle with fresh water. But on the way home something unexpected happens. And then she does something she is not supposed to do. Will her mother notice?