That Sugar Film is one man’s journey to discover the bitter truth about sugar. Damon Gameau embarks on a unique experiment to document the effects of a high sugar diet on a healthy body, consuming only foods that are commonly perceived as ‘healthy’. Through this entertaining and informative journey, Damon highlights some of the issues that plague the sugar industry, and where sugar lurks on supermarket shelves. That Sugar Film will forever change the way you think about ‘healthy’ food. In sweeping away the illusions and clarifying the facts about sugar, the film aims to educate and create a lasting dietary change around the globe. The heart of the film lies with the host and ‘human lab rat’, Damon Gameau. Damon hasn’t eaten sugar for three years. Under the guidance of scientists and nutritionists, he eats a high sugar diet of 40 Tsp. of sugar a day for 60 days. The catch is that he does this without consuming any soft drinks, chocolate, ice cream or confectionery. Damon investigates the manipulation of the food companies in placing sugar into their products and the belligerent campaigns that have taken place to keep any awareness about the dangers of sugar out of the public’s view.