Lior Shamriz’s film deals with cultural and historical appropriation. Elements of the New Queer Cinema, American pop culture, Biblical history, and fetish fashion are singled out, taken out of context, then re-contextualized and integrated into an unconventional narrative that consciously recites cinematic conventions at the same time. In the form of what could be called a cinematic mash-up, Cancelled Faces alienates cultural signifiers and opens a view to the concept of alienation on various levels. The personal alienation of two lovers inside a relationship, the cultural alienation of subjects in a globalized consumer culture and lastly, the alienation of concepts of national, sexual, or cultural identity.