Working primarily with photography and video, Maha Maamoun explores spaces of fissure between the representation and interpretation of certain events and their relation to political identities and hidden hegemonic relations. Through the ears, the pathways of both acceptance and rejection, Shooting Stars Remind Me of Eavesdroppers weaves multiple auditive registers and references to literary and visual articulations of the act of listening and the status of the listener. (WHW – What, How & for Whom)