The coloured pencils are a merry lot. One day, red Ruddy comes out of the pencil case too late and unsharpened. An annoying fly causes him to fall out of the window into the garden. Finding himself in a new world, Ruddy tries to make himself useful, but it seems he’s not wanted anywhere. Strangely, wherever he goes the colour red appears to be missing. Ruddy really must get back to the drawing board where he’s needed – but he’ll require his new friends to help him get there.
An endearing stop motion animation which brings to life the world of objects and colours and relishes playing with different layers of reality.