All of a sudden, the strange epidemic is simply there. Where has it come from? What have people done to deserve it? First it kills the mother of the boy who is narrating the story, then it wipes out an entire family in the neighbourhood. Finally more and more people from this part of America’s rural south succumb. There is no protection, for anyone. People start to talk only about this curse and attend church everyday to pray. But the disease won't go away. An atmospherically told nightmare inspired by the director’s memories of his own childhood in South Carolina.