A matchstick man wants to dance, run and float – lightly and elegantly – in the skating rink. And the cartoonists want to demonstrate the elegance and lightness of his lines and figures. A nasty clash with other ice-skaters underlines the gracefulness of the complex interplay of movements. The thin ink-lines representing the figures and décor associate the almost infinite possibilities of drawing and filming fast movements – with smooth skate-runners – on ice. An entertaining little film – witty and fast moving – produced in what was still a young Mezhrabpom-Film cartoon-film workshop – free from advertisements and ideology.