Zhelyabuzhsky, the director, presents modern Baku and its inhabitants as the boom town of the East. In 1930, this festival film, made for the tenth anniversary of the state mineral oil company, crowned an entire film cycle. At long last, attention is being focused not only the technology but also on the people of Azerbaijan. They evidently still have to become accustomed to all the novelties of a “different way of life”.