It’s the first warm day of the year. A little pig makes its way merrily to the lake. On the way there, he meets a hedgehog that nobody wants to play with because he doesn’t have enough prickles. A crow with a long beak, a green lamb and a calf with too many flecks all have the same problem. Down at the lake this group of rather special animals meets a big fat frog who can make dreams come true.