Gender activist Diane Torr’s worldwide appearances and workshops are now legendary. For the past thirty years, the focus of this performance artist’s work has been an exploration of the theoretical, artistic as well as the practical aspects of gender identity. Katarina Peters’ documentary observes a Diane Torr workshop in Berlin in which a group of open-minded women came together to discover the secrets of masculinity. What makes a man a man and a woman a woman? Precisely when and where is gender identity formatted? How much is nature and how much nurture? Each of Torr’s workshops represents an open-ended laboratory experiment in social behaviour in which the question is posed: is it possible to deliberately play out different role models and create a space in which to transgress genuine masculine or feminine characteristics?