THE DAY WE DANCED ON THE MOON tells the story of “The Channel One Band”, a reggae band of mental health patients, as they journey to the West Coast of Ireland. Along their way they share with us the experience of psychosis, a mental illness where a sufferer perceives the world in a different way. A journey out of ourselves into another state of mind that shows us that no matter how extraordinary an experience might be, reality will eventually come calling. We might all have our day on the moon, but sooner or later we will all come crashing down to earth.