Gianni lives with his wife and daughter in a small apartment in Rome. He spends his days walking his dog as well his attractive neighbour’s mutt, shopping for cleaning agents and food and – under his wife’s vigilant eye – paying the bills. He is a kind of general dogsbody – even for his daughter and her unemployed friend, who seems to have moved in with them. Gianni’s ancient, aristocratic mother – a relict from a bygone age – lives with her pretty carer Cristina in a huge villa. Ensconced in her crumbling retirement home she is busy squandering her son’s savings playing poker and quaffing expensive champagne.