The film collects documentary impressions of a man returning from years spent in Europe to his former home in the USA. A couple squabbles over a piece of cheese. Mermaids emerge from the swamps into the backdrop of trashy small towns. Filmed in 2008 and 2010 between Chicago and the Mississippi River.