This sequel to the British-Pakistani family chronicle EAST IS EAST is just as turbulent as Damien O’Donnell’s successful 1999 cinema hit EAST IS EAST. However, this time, the story is not confined to Salford in the northwest of England, rather, the Khan family’s twisting paths lead them back to father George’s roots in rural Pakistan.
For George it’s the last straw. He decides to pack Sajid off to the Punjab, to the home of Mrs Kahn No. 1 and the two daughters whom father Kahn left behind – over thirty years ago. Here, in this tiny village without electricity, toilets or running water, among people who don’t want to have anything to do with him, Sajid is to spend a month learning about true Pakistani values. And so Sajid sets off with his stubborn father …’