The film’s protagonist is called Matteo Carli and is twenty-four years old. But this isn’t important; he could have any other name.
When you’re in your early twenties, life is full of untold possibilities, just waiting to be seized. At least that’s what they say. But one evening, one rainy evening, your car hits another car. The occupants of the other car just happen to be police. In plain clothes. And before you realise what’s happening they take you off to the police station – just because you didn’t keep your mouth shut while they beat you up. This evening changes your life. You go ahead and visit your local bar, called ‘Waiting for Godard’, and meet the lovely waitress; your best friend still manages to see only the positive side of life, and your family loves you and is always there for you.
But rage eats away inside you. You feel as if something has spoiled your chances of making your own choices. And you’re tired of waiting.