In his film Argentinean director Fabián Hofman tells a story about coming of age in exile. The story centres on 15-year-old Javier who is forced by the political situation to leave Argentina and emigrate to Mexico; in the meantime, back home, his elder brother is killed: “They killed him when he was twenty and I was fifteen. But his death has always been an incomplete idea. My brother Adrián is neither dead nor alive. He disappeared in Buenos Aires in 1976, and that fact shaped my life.”